Frågor & Svar

Produkter och sortiment

Jag saknar en produkt, kan ni ta hem den till ert sortiment?

  • Om du har önskemål eller förslag på produkter som du tycker skulle passa i vårt sortiment, tveka inte att höra av dig till vår kundtjänst, kundservice@djurmaxi.se. Vi strävar alltid efter att möta kundens efterfrågningar så långt detta är möjligt.

Kan jag beställa fler antal av en produkt, än vad som finns kvar i lager?

  • Ja, visst. Om någon lagervara har få antal i lager, förlängs leveranstiden. Detta ser du i din varukorg. Restorder skickas ut till dig fraktfritt när varorna finns åter i lager. Varor från Outlet/REA och Kampanj restnoteras ej. För mer information och fullständiga köpvillkor: http://djurmaxi.se/conditions.php

Leverans

Hur lång är leveranstiden?

  • Våra leveranstider är normalt 3-7 dagar på de flesta varor i vårt sortiment. Vissa varor har längre leveranstid. Leveranstiden som anges är behandlingstid som det normalt tar innan paketet packas och skickas ifrån vårt lager. Därefter tillkommer leveranstid för valt fraktsätt, normalt 1-2 vardagar. Leveranstiden för varje produkt står angiven i varukorgen och i kassan. Beställning med flera produkter med olika leveranstid levereras efter den längsta leveranstiden om inte annat anges. Den beräknade leveranstiden står angiven på din orderbekräftelse som skickas till din e-post när du har gjort en beställning. För mer information och fullständiga köpvillkor: http://djurmaxi.se/conditions.php

Vilka fraktsätt finns?

  • Vi erbjuder tre olika fraktalternativ. Du kan själv välja vilket leveransätt som passar dig bäst.
    Paketombud – Vid fraktsättet paketombud levereras din beställning till ditt närmaste Privpak paketombud.
    Hempaket – Ditt paket levereras hem till din dörr vardagar under dagtid, efter avisering.
    Företagspaket – Leverans sker till företagets angivna leveransadress under normal arbetstid, kl 07.00–16.00.

    För mer information och fullständiga köpvillkor: http://djurmaxi.se/conditions.php

Vad kostar frakten?

  • För Paketombud är frakten 49 kr, Hempaket 199 kr, Företagspaket 199 kr oavsett antal kolli och vikt. Frakten för ditt paket står angiven i kassan. För mer information och fullständiga köpvillkor: http://djurmaxi.se/conditions.php

Till vilket ombud levereras mitt paket?

  • Vid fraktsättet paketombud, levereras ditt paket till ditt närmaste Privpak paketombud. Du kan enkelt söka ditt närmaste paketombud på ditt postnummer. Om du vill ha ett annat paketombud behöver du kontkta vår kundservice för omdirigering av ditt paket. För mer information och fullständiga köpvillkor: http://djurmaxi.se/conditions.php

    Se närmaste Privpak paketombud genom att klicka på länken nedan.
    Sök paketombud

Kan jag spåra mitt paket?

  • Du kan enkelt spåra ditt paket med ditt kollinummer som står angivet i din leveransbekräftelse. Paketsökning kan ske via Privpak.se

Betalning

Vilka betalningsalternativ har ni?

  • Du kan välja mellan tre olika betalningsalternativ, Kortbetalning VISA/Mastercard, Klarna faktura och Klarna delbetalning. För mer köp- och leveransinformation samt fullständiga köpvillkor: http://djurmaxi.se/conditions.php

När får jag min faktura?

  • Din faktura skickas ut till registrerad e-post inom några vardagar efter att din beställning är levererad. För mer köp- och leveransinformation samt fullständiga köpvillkor: http://djurmaxi.se/conditions.php

Kan jag förlänga mitt förfallodatum på min faktura?

  • Vid frågor angående förlängning av förfallodatum, vänligen kontakta Klarna som sköter vår fakturering, på telefon 08-120 120 00, eller kontakta vår kundtjänst på kundservice@djurmaxi.se. För mer köp- och leveransinformation samt fullständiga köpvillkor: http://djurmaxi.se/conditions.php

Kan jag betala mot postförskott?

  • Vill du betala mot postförskott behöver du kontakta DjurMaxi orderavdelning via e-post. Er order läggs upp manuellt, postförskottsavgift på 50 kronor tillkommer. För att kontakta vår orderavdelning skicka e-post till: kundservice@djurmaxi.se För mer köp- och leveransinformation samt fullständiga köpvillkor: http://djurmaxi.se/conditions.php

Order

Hur ser jag min orderstatus?

  • Kontakta vår kundtjänst, kundservice@djurmaxi.se för aktuell orderstatus på din beställning. För mer köp- och leveransinformation samt fullständiga köpvillkor: http://djurmaxi.se/conditions.php

Kan jag lägga till varor på min beställning?

  • Det går bra att lägga till varor på din beställning om ordern inte är behandlad. Kontakta DjurMaxi kundtjänst om du vill komplettera din beställning. Vid kortbetalning är det inte möjligt att lägga till varor i efterhand. För mer köp- och leveransinformation samt fullständiga köpvillkor: http://djurmaxi.se/conditions.php

Kan jag avbeställa min order?

  • Det går bra att avbeställa din order om den inte är behandlad eller levererad. Kontakta Kontakta DjurMaxi kundtjänst, kundservice@djurmaxi.se om du vill avboka din order. För mer köp- och leveransinformation samt fullständiga köpvillkor: http://djurmaxi.se/conditions.php

Kan jag lägga till varor på min restorder?

  • Ja, det är möjligt att lägga till andra varor eller produkter på din restorder, undantag vid kort- eller direktbetalning. För mer köp- och leveransinformation samt fullständiga köpvillkor: http://djurmaxi.se/conditions.php

När får jag min restorder?

  • Om någon produkt skulle bli försenad gör vi oftast en delleverans av din order, så att inte alla varor blir drabbade av förseningen. Restorder skickas ut så fort varan finns åter i lager, vi står för den extra fraktavgiften. Vid fakturabetalning faktureras varje delleverans för sig. För beräknad leveranstid av restorder, vänligen kontakta kundtjänst. För mer köp- och leveransinformation samt fullständiga köpvillkor: http://djurmaxi.se/conditions.php

Kan jag makulera min restorder?

  • Det går bra att makulera din restorder om den inte är behandlad eller levererad. Kontakta DjurMaxi kundtjänst för att makulera din restorder. För mer köp- och leveransinformation samt fullständiga köpvillkor: http://djurmaxi.se/conditions.php

Retur

Jag har ångrat mitt köp, vad gäller?

  • Vi vill att du alltid skall vara helt nöjd med alla varor du har beställt. Ångerrätten gäller upp till 14 dagar efter att du har mottagit dina varor. Vissa produkter har ej öppetköp, och vilka varor som berörs av detta hittar du information om i våra fullständiga leverans- och köpvillkor http://djurmaxi.se/conditions.php
    Returhantering sker normalt inom 10 vardagar efter att din retur är mottagen av oss. Om du returnerar alla varor från samma beställning återbetalas du för frakt och faktureringsavgifter. Återbetalning görs så snart som möjligt efter att din retur är mottagen och senast inom 14 dagar från det att vi mottagit ditt meddelande om att du vill utnyttja din ångerrätt. För mer information och fullständiga köpvillkor: http://djurmaxi.se/conditions.php

Hur och vart returnerar jag en produkt?

  • Du kan enkelt returnera en vara till oss om du har ångrat ditt köp. För mer köp- och leveransinformation samt fullständiga köpvillkor: http://djurmaxi.se/conditions.php
    För returadress och mer information, läs utförligare returinformation
Fortsätt
Julklappar och Julsaker